MLS brandstoffilter
Jaarlijks worden er meer dan 450 boten door de KNRM binnen gesleept vanwege brandstof problemen! De MLS Fuel Purifier is de eenvoudigste oplossing voor een steeds groter wordend probleem.
Het toenemend gebruik van bio-diesel heeft als gevolg een groeiend aantal problemen met watervervuiling in diesel. Deze vervuilde brandstof kan enorme schade veroorzaken aan uw motor. Met name de laatste generatie motoren met hogedruk injectiesysteem kan serieuze problemen ontwikkelen waardoor de betrouwbaarheid van de motor in het gedrang komt.
De oplossing:
De MLS Fuel Purifier (MFP) verwijdert bijna al het water en andere verontreinigers uit vervuilde brandstof!
De MFP brandstofreiniger treedt op als eerste-lijn vuil en water verwijderaar en verwijdert sludge, water en zand en zorgt ervoor dat het aanwezige brandstof filter ongehinderd zijn werk kan doen.
De MLS Fuel Purifier is puur mechanisch, zónder bewegende delen. De brandstof hoeft niet voorverwarmd te worden en behoeft geen brandstofmagneten.
Het filter word geleverd compleet met slang, klembanden en verlopen; helemaal compleet om te installeren!
Hoe goed is de kwaliteit van de brandstof die gebruikt wordt voor motoren?
Slechte of verkeerde opslag, transport of bewaring van brandstof, of gewoon een menselijke fout kan gemakkelijk leiden tot water, zand, grit of sludge in de brandstof.
Als u niet zeker bent van de kwaliteit van de brandstof neemt u een groot risico, wat kan leiden tot dure reparaties en kostbare verloren tijd.
Hoe ontstaat de vervuilde brandstof?
Bio-diesel bevat meer water dan petro-diesel, dit gebeurt al tijdens het productie proces. En het is ook nog eens hygroscopisch, dat wil zeggen dat het water absorbeert uit de omgeving.
Petro-diesel kan rond de 50 ppm water absorberen terwijl bio-diesel wel 1500 ppm water kan absorberen. Het aanbevolen maximum aan water is slechts 200 ppm.
Als vervolgens de omgevings temperatuur stijgt zal door condensatie het aanwezige water vrij komen uit de brandstof en naar de bodem van de brandstoftank zakken. Dit vrije water kan een enorme schade veroorzaken aan het brandstofsysteem en de motor, zoals:
Verstopte inspuiting
Extreme slijtage
Roestvorming
Schade aan inspuitingsmond door stoomvorming.
De MFP brandstof reiniger heeft de volgende voordelen voor de motor en de natuurlijke omgeving:
Voorkomt brandstof/ water problemen in de motor
Verwijdert vaste delen zoals vuil, roest en sludge
Schonere uitlaat gassen
Verlengt levensduur van de motor
Verlengt de gebruiksduur van de brandstoffilter
Minder onverwachte reparaties en uitval van de motor
Geen brandstofverlies uit afgetapte vervuilde brandstoftank
Model opties:
MFP2 - Voor motoren met een brandstofpomp flow rate tot 1.9 ltr/ min ( 114ltr/ uur) maximum motorvermogen van 150 PK. Lees de fabrieksspecificaties van de pomp voor de bevestiging. Afmeting MFP2 diam. 70 mm en lengte 170 mm
MFP 6 - Voor motoren met een brandstofpomp flow rate tot 6 ltr/min ( 360ltr/uur) maximum motorvermogen van 250 PK. Lees de fabrieksspecificatie van de pomp voor de bevestiging. Afmeting MFP 6 diam. 115mm en lengte 200mm
MFP10 - Voor motoren met een brandstofpomp flow rate tot 10 ltr/min ( 600ltr/uur) Maximum motorvermogen van 650 PK. Lees de fabrieksspecificatie van de pomp voor de bevestiging. Afmeting MFP 10 diam. 115mm lengte 320 mm
MFP 100 - voor motoren met een brandstofpomp flow rate van 150 ltr/ min. Maximum motorvermogen 4000 pk. Lees de fabrieksspecificatie van de brandstofpomp voor de specificaties. Afmeting: diameter 200 mm, lengte 530 mm
Artikelnummer | MFP6 |
---|---|
Barcode | 2086900923050 |
Maat | 360 L |
Merk | MLS |
Materiaal | Staal |