Met een laadstroomverdeler kunnen meerdere accu's gelijktijdig laden worden met één dynamo. Tijdens het ontladen zijn de accu's gescheiden door de diodes. Wanneer bijvoorbeeld de accessoire accu ontladen wordt zal de start accu volledig geladen blijven.
Dynamo compensatie aansluiting Alle ARGO AC modellen zijn voorzien van een compensatie diode uitgang die aangesloten kan worden op de dynamo om de dynamospanning iets te verhogen. Daarmee wordt het spanningsverlies over de laadstroom verdeel diodes gecompenseerd. Dit is per dynamo regelaar een verschillende aansluiting.
Dynamo ‘energize’ aansluiting Sommige dynamo’s beginnen alleen met laden indien er spanning aanwezig is op de B+ aansluiting. Wanneer de dynamo direct op een accu is aangesloten zal er spanning op de B+ aansluiting staan. Een diode- of FET laadstroomverdeler isoleert echter de accu’s van de dynamo zodat deze niet zal starten. De nieuwe ARGO diode laadstroomverdelers hebben een aparte stroom begrensde ‘Energize’ aansluiting waarmee spanning op de B+ aansluiting gezet kan worden wanneer het contactslot van de motor in de contactstand gezet wordt. De enegize aansluiting sluit u aan op het geschakelde contact van uw contactslot.
FET laadstroomverdelers Een betere maar duurdere oplossing is de FET laadstroomverdeler deze heeft maximaal 0,1V verlies!
Intelligente scheidingsrelais Met name voor voertuigen adviseren wij intelligente scheidingsrelais om een tweede accu te laden. Grote voordeel t.o.v. een diode of FET laadstroomverdeler is dat de auto installatie niet aangepast hoeft te worden.